Site icon İnternet Haberler Köşe Yazıları Yorumlar Siyaset Ekonomi Spor

Paris 2024’ün sanat yönetmeni: ‘Son Akşam Yemeği’nden değil, Olimpos tanrılarından ilham aldım’

Paris 2024'ün sanat yönetmeni: 'Son Akşam Yemeği'nden değil, Olimpos tanrılarından ilham aldım'


– Paris Olimpiyat Oyunları’nın açılış töreninde Hristiyanlık’ta önemli yeri olan ‘Son Akşam Yemeği’ni çağrıştırdığı iddiasıyla aşırı sağ ile dini grupların tepkisiyle karşılaşan canlandırmaya ilişkin törenin sanat yönetmeni Thomas Jolly’den açıklama geldi. Jolly, ilham kaynağının ‘Son Akşam Yemeği’ değil, Olimpos tanrıları olduğunu söyledi.

‘MASADAKİ KİŞİ ŞARAP TANRISI DİONİSOSTU’

BFMTV’ye konuk olan Jolly, canlandırmaya ilişkin “Bence gayet açıktı” ifadelerini kullandı. Masaya gelen kişinin Yunan mitolojisindeki şarap tanrısı Dionisos olduğunu söyleyen sanatçı, bu ilham kaynağını şu sözlerle açıkladı: “Çünkü o, kutlamaların ve şarabın tanrısı, ve Sen Nehri tanrıçası Sequana’nın babası.”

Açıklamaların ardından sosyal medyada, ilham alınan tablonun Jan Harmensz’in “Le Festin des dieux” (Tanrıların Ziyafeti) olduğu iddia edildi.

ALAYCI DEĞİL UZLAŞTIRICI BİR TÖREN AMAÇLANDI

Esas niyetinin Olimpos tanrılarıyla bağlantılı bir pagan şenliği sahnelemek olduğunu vurgulayan Jolly, Olimpos ve Olimpiyat sözcükleri arasındaki etimolojik bağa dikkat çekti. “Bende asla herhangi bir şeyle alay etme ya da onu aşağılama arzusu bulamazsınız. Ben onarıcı ve uzlaştırıcı bir tören düzenlemek istedim” ifadelerini kullanan sanatçı, bu şekilde Fransa’da Cumhuriyet değerleri olan özgürlük, eşitlik ve kardeşliği de pekiştiren bir tören amaçladığını belirtti.

‘GİYOTİNİ YÜCELTMEDİK’

Kamuoyunda çokça konuşulan bir diğer sahne ise Fransız metal grubu Gojira’nın şovunda 1789 Fransız Devrimi’nde idam edilen Kraliçe Marie-Antoinette’e referansta bulunulan canlandırmaydı. Kraliçenin devrimin ardından hapsedildiği Conciergerie hapishanesinde gerçekleştirilen şovun temel öğelerinden biri, pencerelerde elinde kanlı kesik bir baş tutan kraliçe tasviriydi.

Jolly, Marie-Antoinette’in kesik başını tuttuğu sahneye ilişkin eleştirileri de reddederek, “Giyotini yüceltmedik” dedi.

Bu sahneye sağın yanı sıra Boyun Eğmeyen Fransa (LFI) lideri Jean-Luc Melenchon da “Ölüm cezası ve Marie-Antoinette’in idamı, bir daha görmek istemediğimiz cezaların uygulandığı bir çağa ait” eleştirisi getirmişti.

Jolly ise teatral olmak istediğini belirterek “giyotinin bir ölüm aracı olarak yüceltilmesinin söz konusu olmadığını” vurguladı. (Dış Haberler)


***Mutluluk, adalet, özgürlük, hukuk, insanlık ve sevgi paylaştıkça artar***

Exit mobile version